torsdag 7 juni 2007

Ljusglimtar



Jag har sagt upp mig.

"Begäran om avgång" har legat på mitt skrivbord i veckor nu. Det kändes märkligt att fylla i det. Några ord och så står jag här utan jobb. Även om den tryggheten, som en fast anställning ger, har försvunnit så ser jag positivt på saken. Vad ska jag annars göra? Yla och dra i håret?

Nej, jag väljer att tro att det kommer att bli bra. Livet slutar inte bara för att jag har sagt upp mig. Livet kanske rent av börjar just nu? Jag förbereder mig inför ett fotoprojekt som jag kallar "Livet bredvid E-20".
Jag menar inte att jag ska göra foto till någon inkomstkälla i mitt liv. Däremot vill jag ge det en chans att bli något mer än en bunt bilder på en skiva. Jag känner mig fokuserad och det ger mig en sådan skön tillfredställelse att inte ens tankar på att jag kommer att ha A-kassa kan rubba balansen.

Det kommer en sådan dag då jag ska blicka bakåt och veta att jag hade gjort det rätta idag.

7 kommentarer:

Millis sa...

Massor med lycka till till dig!!!
Kram

Anonym sa...

Oooo, vad jag tror att du kommer att tycka det! OCh det snart oxå! Tycka att du gjorde rätt alltså.
Hoppas du visar din klänning i linne! Det är så vackert material!
Jag har två par linnebyxor som åker fram varje sommar men som snart rasar i bitar. VAD ska jag ha på mig då? Hatar att behöva ändra ett bra koncept!

Anonym sa...

Jippiiiii....fasen vad spännande Anna! Jag är övertygad om att du kommer att lyckas med något riktigt bra! Jag kommer att bli den första kunden på boken....men jag vill ha den signerad av författaren, naturligtvis!!! :=)
Kram

mossygreen sa...

Jag glömde ju....du frågade om det var svårt att göra bildspelet....det är kanonlätt! Gå in på min blogg och sedan klickar du på "Make your own" fliken som finns under min slide show och sedan följer du bara anvisningarna! Lätt som en plätt!
Lycka till och kram igen!

Dubbelörn sa...

Helt rätt tänkt Anna!! Du vet... Life is like o box of chocolate, you never know what you're gonna get

Hör av mig så vi kan fika vid ån i sommar

Pia Puma sa...

Lycka till o ett signerat exemplar till mig med;)

Anonym sa...

Då jag såg dina bilder, från skalbaggen och neråt, innan jag läste det här inlägget var det första jag tänkte; Hon borde bli fotograf! Faktiskt! Ha en fin helg!