söndag 10 juni 2007

Dramatik



De svarta molnen syntes på långt håll. Det blixtrade och åskan var inte alls så långt ifrån mig. Blåsten välte krukor på altanen. Katten hoppade upp i armen på mig och vägrade gå ner.

Men regnet kom aldrig.

Växter och jag behöver regn. Värmen kväver mig. Den tunga luften gör att jag liknar en zombie. Det hjälper ju inte att gömma sig i skuggan. Där är det plus 30 grader. Jag kan nästan känna hur solen bränner hål under mina ögon. Trots mina svarta solglasögon och solhatten.

2 kommentarer:

Millis sa...

Vilken mäktig bild!!!
Jag längtar också efter regn...är så rädd att blåbären ska torka upp i år också, som de gjorde förra året.
Vi får väl försöka oss på att dansa regndans;)

Anonym sa...

Härlig bild.
Min kamera e på väg så snart så;) Hoppas att jag får hämta den idag annars kanske imorgon.