söndag 6 maj 2007

Frestelser i Växtriket



Imorse vakande jag med en övertygelse i kroppen. Jag ska till Växtriket till vilket pris som helst. Även om jag måste cykla ditt med cykelkartan i handen. Jag behövde nämligen lecakulor. Som tur var så behövde Magnus handla mjölk och vi kunde åka tillsammans. När vi parkerade bilen så försökte jag övertyga Magnus att vi behövde en kundvagn. Magnus lyfte på ögonbrynen "För en säck lecakulor?".

Stackars Magnus som trodde att vi skulle handla enbart lecakulor. Inte när man är i Växtriket, tillsammans med mig till råga på allt. Jag var tvungen att titta på alla plantor och klura ut hur jag skulle kunna få plats med några till.
Vid kassan hade vi med oss lecakulor, pepparmynta, lavendel, libsticka och penséer. Inte illa.



Tomater, purjö och lobelia som lever uteliv på dagarna.

7 kommentarer:

Millis sa...

Vad härligt med en massa nya plantor...det kan man ju aldrig få för många av, eller???

Dubbelörn sa...

Växtriket har jag hört ska vara riktigt bra! Oh vad jag blir sugen på växtshopping... Tack o lov så är mannen min inne på helt samma spår så han tar nog kundvagn direkt när han kommer;)

Blir bara lite galen på E-tuna. Har ännu inte lyckats klura ut hur stan hänger ihop o har nu 2 gånger varit på väg till växtriket men tror du tusan att jag kommit dit. Nä hamnar på fel gata. De där industriomrgatorna ser ju llikadana ut allihopa... Nu ska jag nog ta stadskartan in i bilen o göra ett nytt försök denna vecka!! Bannade mysko stadsplan...

Kramar

Anna Stilla sa...

Jag har bott i E-tuna i ett år nu och fortfarande åker vilse hela tiden. Hitta till torget, det fixar jag men så fort jag ska vidare så är det kört. Ibland tänker jag att jag är på rätt sidan av ån men sedan på ngt sätt är jag på fel sida iaf och jag har inga minnen att jag har cyklat eller gått över ån i överhuvudtaget. Min man föreslår att jag ska gå med en adresslapp runt halsen. Jag vägrar!

Dubbelörn sa...

*Gapskrattar* Det där med adresslapp var ingen dum idé. Åtminstone så har jag nåt humm om var jag befinner mig. Men min stackars man, helt utan lokalsinne o ska nu i höst börja köra inne i E-tuna. Adresslapp på honom... *fniss*

Har kikat på kartan igen o ser att den ligger på den där Mått-Johansson el vad den nu heter.... Det är just den gatan jag har så svårt att hamna på!!! Där i närheten ska visst en ny inredn butik öppnat men inte tusan har jag hittat dit ännu. Vet att av en ren slump så har jag varit på denna gata men hur jag kom dit har jag ingen aningen om! Vi kanske skulle sammanstråla på torget o sedan tar vi kartan o min bil o så börjar vi genomsökning o memorering av E-tuna! Den där ån o järnvägen o de där ind områdena som ser så lika ut. Folkestaleden, Kungsgatan, MåttJohansson, same same... Är glad att jag hittar till Tuna Park o centrum... hmmm fast det var ju också trixigt nu när de stängt av Rådhustorget!!

Ska göra ett nytt försök med E-tuna i veckan...

Sol och skugga sa...

Konstigt här hemma uppstår alltid samma missförstånd när vi ska till någon handelsträdgård. Jag kanske säger "titta" men menar naturligtvis "köpa". Min man blir lika överraskad varje gång vi kommer hem med hur mycket som helst....

Hälsningar

Bisse

Anna Stilla sa...

Dubbelörnen, med bilen hittar jag ännu mindre. Men vet du vad, om du är så ofta i e-tuna så varför inte äta någon bakelse tillsammans någon gång? Om du känner för det...

Män förstår nog inte delar av kvinnospråket Bisse, hi hi hi.

Dubbelörn sa...

Tar gärna en fika med dig när jag är i E-tuna. Tar nog en sväng dit 2-3 gånger i veckan... Mailar dig mitt mobilnr...

Kramar