måndag 2 april 2007

Luktvioler.



Idag har jag varit lat, mer än vanligt. Planer att paddla eller cykla gick åt sidan. Jag har legat i solen och lyssnat på "De ovanliga" i kassetform. Det är faktiskt den första ljudboken som jag lyssnar på. Att jag inte har testat det tidigare... Superskönt att få ligga i värmen och bara få höra en behaglig röst som läser för mig.
Mitt friår börjar ta slut men först nu börjar jag känna att jag är ledig och kan ägna mig åt att ligga i solen och läsa. Eller sitta på kajen och stirra. Min kropp har behövt 8 månader för att varva ner. Jag var så naiv när jag trodde att jag skulle kunna det redan den första veckan av friåret. När man har varvat ner så upptäcker man omvärlden på ett annat sätt. Alla dofter och färger blir klara. Man har råd med tid att stanna och bara beundra. Eller fundera. Eller dagdrömma en stund.

Inga kommentarer: