torsdag 12 april 2007

Fiffigt Anna!



Jag är en sådan människa som läser när jag sitter på toa. Jag är nog inte ensam om denna märkliga egenskap. Jag har sett hos andra människor högar med tidningar på badrumsgolvet. En del har fina tidningskorgar och dylikt. Mitt badrum är för litet för att ställa in fler saker men jag ger mig inte så lätt. På en liten fri golvyta mellan toastolen och väggen har jag pressat in en liten liten korg. Det ska man inte göra om man bor med tre män. Lista ut själva varför. Då började jag lägga tidningar på tvättmaskinen. Jag tog inte hänsyn till tvättmaskinens egendomliga beteende. Den får nämligen starka ryck när den är igång. Tidningarna flög iväg och hamnade bakom tvättmaskinen. Men nu har jag hittat en superlösning, en tidningsficka som hänger precis bredvid toastolen, tar inte någon plats alls och håller tidningen där den ska vara. Visst är jag fiffig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert tyg och en kanonidé!

Anonym sa...

Mycket fin! Perfekt. Jag tar nog efter för jag har fått så många tidningar sönderpinkade av pojkar med dålig pricksäkerhet (hahaha) (Bäst att sy i vaxdukstyg!)

Tack för gulliga kommentarer hos mig. Det är skönt att höra att barnen hämtar sig. Ja, det vet jag ju innerst inne, men oron tränger undan förståndet så det är jättefint att få höra att det blir bra efter ett tag...Även om de inte är glada så tar de inte skada...