måndag 5 mars 2007

Rosensköna självinsikter.



Dagens höjdpunkt: besök i Växtriket. När jag flyttade hit så fick jag en rabbatkupong; halva priset på mitt första köp. Idag var det dags att nyttja det. Jag har köpt många fröpåsar och såjord. Nu hoppas jag att kommer att bli fint på den lilla jordbiten vi har utanför fönstret.
Ibland händer det... Ibland upptäcker jag att min självbild inte stämmer längre med verkligheten. Plötsligt måste jag uppdatera hela min tillvaro. Vi tar det från början. Så länge jag minns har jag sagt att jag rent av skiter i vad andra tycker och tänker om mig. Att jag är hellre mig själv än att jag är ngn annan till lags. Att jag gör det jag vill och inte det jag bör göra. Att upptäcka att det är egentligen helt tvärt om gör ont. Men det nyttigt. Det är säkert tusen gånger värre att tro att man är någon helt annan än man egentligen är. Samtidigt som man står inför en ny och viktig uppgift i livet, att förvalta den nya kunskapen om sig själv på ett bästa sätt. Annars är det ingen vits med uppdaterade självinsikter.

Inga kommentarer: