lördag 3 mars 2007

Med gummistövlar på.

Det är nog den allra första vinter i mitt vuxna liv som jag inte fryser så hemskt mycket. Det beror inte på den globala uppvärmningen utan på mina gummistövlar. I Göteborg går man inte i gröna gummistövlar. I Eskilstuna gör man det. Det gör i alla fall jag. Stövlarna, tillsammans med ett par tjocka sockor, håller mina fötter varma och torra. Gummistövlar passar till allt och är räddare i nöden. Som till exempel idag. Magnus kompis har fyllt år och vi åkte för att gratulera honom. Jag hade på mig min fina kjol och min finaste tröja som jag sytt själv. Och gummistövlar så klart. Kalaset var stort, minst tusen människor som ville gratulera födelsedagsbarnet. Jag måste erkänna, jag lider av någom form av socialfobi och den mängden av människor gör mig förvirrad och jag drar mig tillbaka. Jag är inte skapad för att mingla och prata om ingenting med främmande människor. Det började redan när jag var i tonåren men då gjorde jag allt för att dölja min skräck. Idag, äldre och tröttare, orkar jag inte hålla masken. Så när det blev för jobbigt så tog jag på mig mina gröna gummistövlar och sa till Magnus att jag går ut och fotar lite. Det var skönt att vara för sig själv en stund.








Inga kommentarer: