måndag 26 mars 2007

Det är sant!



Saker man har hört tusen gånger och betraktat dom som urtvättade ord och ändå... Ändå är de enkla och sanna i sitt innebörd. Efter den mörkaste natten kommer alltid en ljus morgon. Det har vi hört eller hur? Men fanken, den ljusa morgonen kommer faktiskt. Den kom i alla fall imorse. Med solen, värme och glädje. Jag hoppade på cykeln och tog mig en tur ner till stan. Där fyndade jag två böcker på Myrorna. Den ena är en jättetjock bok "Det Bästas stora hobbybok" som tar upp nog alla former av hantverk. Den andra är en diktsamling av Ingemar Beckman och heter "Årstider". Om ni gillar poesi så läs den. Underbara dikter. En av dom, "Arbetsglädje", har inspirerat mig till en collage-tavla. Jag har gjort den ute i solen. Kladdig om händerna men så oerhört kreativ. En detalj från tavlan kan ni se här nedan:


1 kommentar:

Anonym sa...

Det här collaget var fint....visst är det härligt att kladda med färg, papper,lim - man blir som barn på nytt!