tisdag 20 februari 2007

Vargadagen.

Det har varit en ganska dålig dag. Jag har tänkt en hel del på det fruktade tandläkarbesköket (jag ska dit om en månad). Magnus påstår att det ska gå bra för jag kommer att vara lagligt drogad. Men jag tror att min skräck kommer att hålla mig vaken och nykter under hela ingreppet. Tanken på tången som de kommer att sticka in i min mun är hemsk. Den ger mig magont. jag mår illa av att tänka på det men jag kan inte låta bli det hellr. Jag är liksom fångad i min egna mörka värld. Det gör att jag är lite avskärmad och missnöjd med tillvaron. Magnus försöker muntra upp mig men på något sätt blir det inte som man har tänkt sig. Vi skulle ut på stan och göra något roligt. Magnus ville visa mig våra paddlar som han har gjort alldeles själv av helt vanliga träplankor. Han är duktig. Sedan åkte vi till Tuna Park. Där rasade allt. Om jag nu ska gå runt i affärer så vill jag göra det långsamt. Jag och Magnus tycker om helt olika affärer. Han diggar Teknik Magasinet, jag föredrar Duka och Kicks. Men han var klar långt före mig. Jag ville gå långsamt och känna på allt. Det gick inte så bra. Med mitt tionde sinne kände jag på mig att Magnus tycker inte att sånt är roligt. Och jag ville inte stressa, skynda mig eller ta hänsyn till någon. Så jag avslutade det roliga. Gjorde bara det nödvändiga, Apoteket och Systemet. Ibland är jag så jäkla ensamvarg.




Inga kommentarer: