torsdag 8 februari 2007

Dagens dos av ord.




Det snöar och jag är en av dom som cyklar, trots allt. Förut trodde jag att så fort det regnade så ställde man cykel i förrådet. Nu cyklar jag i nästan varje väder. Jag skriver nästan för om det blåser alltför mycket så väljer jag att stanna hemma. Idag var jag på stan för att köpa present till Håkan, Magnus pappa. Han fyller år imorgon. Hur mycket exakt vet inte ens Magnus. Håkan är ett exempel att förutfattade meningar är farliga. Han och Evy har sålt sitt hus och flyttat in i en vanlig hyreslägenhet. När vi för första gången hälsade på dom i deras nya lägenhet så förväntade jag mig virkade dukar, "home sweet home"- bonader och rosiga gardiner. Men jag tappade hakan. Deras lägenhet har stor trendfaktor! Gud, vad jag skämdes för mina fördomar. Håkan ska få goda pommeransskorpor, hallonmarmelad och honung i små burkar, belgisk choklad samt en flaska Harveys Bristol Cream. Damen på Systemet sa att det är jättegott så jag får tro henne.



Ibland blir jag ledsen på bloggen för den strular med mina bilder. Ibland syns dom inte och ibland, om man vill se dom större så får man läsa en sådan text istället: Service Temporarily Unavailable. Jag blir så trött på den här krångel...



Magnus bad mig att köpa hudsalva på Apoteket och jag har glömt det. Jag får dåligt samvete för det och har svårt att förstå hur jag kan så lätt glömma saker och ting.

Inga kommentarer: