onsdag 12 april 2006

Toastolen och matorgie.



-Hej, jag kommer med din nya toastol idag!
Vad? Vad pratar mannen om? Jag höll i telefonluren och försökte komma på om jag har beställt någon ny toastol. Allt är ju möjligt i min värld. Men nej, jag kunde inte minnas något alls som kunde ha med toastolen att göra. Mannen rabblade upp mitt namn och adress och envisades att jag visst skulle få en ny toastol.
-Vill du inte ha den?-frågade han lite desperat
-Ja, det är nog inget fel med en ny toastol.
Så nu står den i badrummet, blänker och bjuder in för sköna stunder.
På jobbet har vi käkat påsklunch. Det var himmelskt gott. Första portionen åt jag för att jag var hungrig. Andra åt jag för att det var gott. Tredje åt jag för att jag inte kunde låta bli. Även om ögonen hoppade ut och magen kände jag i svalget.



- Hej, dzisiaj przyjde z twoim nowym sedesem.
Co? O czym ten facet mowi? Trzymalam sluchawke w reku i zastanawialm sie czy ja zamowilam sobie jakis nowy sedes. W moim swiecie wszystko jest mozliwe. Ale nie, nie moglam sobie przypomniec najmniejszego faktu powiazanego z sedesem. Facet przeczytal moje nazwisko i adres i wszystko sie zgadzalo.
- To co, nie chcesz tego sedesu?-zapytal sie z desperacja w glosie.
- Pewnie, ze chce. Nowy sedes zawsze sie przyda.
I teraz stoi sobie sedesik w lazience, blyszczy i zaprasza na przyjemne chwile.
W pracy jedlismy lunch wielkanocny. Boze, jakie dobre jedzenie. Pierwsza porcje zdjadlam bo bylam glodna. Druga bo jedzenie bylo wspaniale. Trzecia bo nie moglam oprzec sie pokusie. Pomimo, ze oczy mi wyskakiwaly z orbit a zoladek czulam w przelyku.

Inga kommentarer: