torsdag 13 april 2006

Framme



Jag tittade noga under min näsa. Vad det är för skit som börjar blomma där? Snälla, låt det inte bli ett munsår! Vi ska ju till Magnus och då vill man vara så fin som möjligt, om det är nu möjligt. För säkerhets skull åkte jag hem och hämtade tre tuber med Vectavir samt en antibakteriell salva. Sedan fanns det inget mer att göra än att ta tåget till Eskilstuna. Hoppas att han tycker om mig ändå. När tåget rullande in på järnvägstationen i E-tuna så fick jag en konstig känsla. Jösses, snart är det "min" station. Där kommer jag att stå och vänta på tåg åt alla möjliga håll. Och dit ska jag att åka för att komma hem...
***
Przygladalm sie swinstwu, ktore mi zaczelo kwitnac pod nosem. Boze, nie pozwol temu byc opryszka. My przeciez mamy jechac do Magnusa i czlowiek chce byc tak piekny jak to jest mozliwe, jesli to jest mozliwe. Dla pewnosci pojechalam do domu i przywiozlam cztery tubki roznych masci. Nic innegi mi nie pozostalo, jak wsiasc do pociagu do Eskilstuna i miec nadzieje, ze on mnie lubi pomimo wszystko. Jak pociag wjechal na dworzec w Eskilstuna to doznalam dziwnego uczucia. Boze moj, niedlugo to bedzie "moj" dworzec. Tutaj bede stac i czekac na pociagi w roznych kierunkach i tutaj bede przyjezdzac do domu.
I na koniec pewien wariant kartki swiatecznej. Ja nie wyslalam zadnej i Wielkanoc bez zyczen to nie Wielkanoc.


Inga kommentarer: