lördag 15 april 2006

Tandem



Magnus är en modig man. Han vågade sätta sig på sin tandemcykel tillsammans med mig. Jag var lite nervös. Jag har ju aldrig någonsin cyklat på en tandemcykel. Sadeln på cykeln liknade en stringtrosa, tyckte jag. Sadeln på min cykel är mycket bredare och mjukare. Magnus påstår att det är ingen sadel utan en soffa. Hur som helst, cykelturen gick bra. Jag välte varken cykeln, Magnus eller mig själv. Sedan fick barnen att testa tandem och de kom tillbaka levande.
***
Magnus jest odwaznym czlowiekiem. Zdobyl sie na odwage aby wsiasc na tandem razem ze mna. Troche sie denerwowalam bo przeciez nigdy nie jezdzilam tandemem. Siodelko przypominalo string. Siodelko na moim rowerze jest o wiele szersze i bardziej miekkie. Magnus twierdzi, ze to nie jest zadne siodelko tylko kanapa. Niewazne. Przejazdzka udala sie. Nie wywalilam ani siebie, ani Magnusa, ani roweru.

Inga kommentarer: