måndag 24 april 2006

Jobbiga typer



Jag har ringt Radiotjänsten för att avanmälla tv-innehav.
-Varför? - killen i luren ville ha en anledning så klart.
- För jag flyttar.
- Då får jag be om den nya adressen.
- Det får du inte. Jag ska flytta ihop med någon som redan betalar tv-avgift.
- Då måste jag ha hans kund- eller personnummer.
- Varför? - min tur att ställa frågor.
Men jag fick inga vettiga svar. Killen upprepade gång på gång att jag får återkomma när jag vet kund- eller personnummer på den jag ska flytta ihop med. Jag började misstänka att det var en inspelad röst som jag pratade med. Vad jag än sa så fick jag ju samma svar. Jag blev riktigt irriterad. Avtalet gäller mellan mig och Radiotjänsten. Nu vill jag säga upp det och då kräver dom att jag ska blanda in en tredje person.

***

Dzisiaj klocilam sie z urzedem, ktory pobiera oplate za telewizje. Zadzwonilam aby poinformowac ich, ze ja sie wyprowadzam i wobec czego od lipca maja mi nie sciagac z mojego konta tej oplaty. Oni koniecznie chcieli numer Magnusa i ja sie wscieklam. Umowa jest zawarta pomiedzy mna a urzedem i ja teraz ta umowe zrywam. A oni chca abym ja mieszala w to trzecie osoby. Chamy. Facet odpowiadal mi monotonnym glosem to samo, co ja bym nie powiedziala. Zaczelam sie nawet zastanawiac czy to nie automatyczna sekretarka ze mna rozmawia.

Inga kommentarer: