söndag 19 mars 2006

Så är det....

Mina tidsresever har krympt. Jag ska försöka uppdatera bloggen varje dag men jag är inte säker på att jag hinner fota. Stillas fotoblogg får tillfälligt ändra namnet till:

STILLAS FLYTTBLOGG
Mycket kommer nog att handla om min flytt norrut. I helgen skrev jag och Alven på kontraktet. Alvens barn satt skräckslagna i soffan och undrade nog vad vi höll på. Men Alven påstår att de är vana vid tokigheter. Jag får tro honom men det är nog det mest tokiga två vuxna har någonsin kunnat komma på. Folk runt omkring mig ruskar på huvudet och tycker att jag har blivit galnare än jag har hittills varit. De bör världen vänja sig vid tycker jag.
Lägenheten vi ska flytta in är fin. Det kändes lite ovant att gå runt och försöka föreställa mig alla VÅRA saker i den. Det blir nog ett oändligt puzzlande innan vi har hittat de optimala lösningarna. Men jag är övertygad att efter några blodiga strider kommer vi att uppnå någon tillfredställande kompromiss. Alven vill flytta mina böcker till klädkammaren. Mina böcker! Mina älsklingsböcker! Som jag har kånkat på ändå från Polen. Som jag har jobbat ihjäl mig för! Att försöka tillfredställa sex olika viljor lär bli en utmaning för var och en. Jag får använda mig av kvinnlig diplomati för att få igenom min egen. Och med kvinnlig diplomati menar jag inte "vägra sex". Alldeles för simpelt. O nej, här ska kluras ut något betydligt mer raffinerat.
Moje rezerwy czasowe bardzo sie skurczyly. Bede probowala codziennie odswiezac blog ale nie jestem pewna czy zdaze fotografowac. Fotograficzny blog Stilla musi tymczasowo zmienic nazwe na
BLOG O PRZEPROWADZCE
Z cala pwenoscia bede pisala duzo o mojej przeprowadzce na polnoc. Podzas weekendu podpisalismy umowe o mieszkanie. Jego dzieci siedzialy wystraszone na kanapie i zastanawialy sie co my wyprawiamy. Ale on twierdzi, ze jego dzieci sa przyzwyczajone do szalenstw. To jest jednak najwieksze szalenstwo na ktore dwie dorosle osoby moga sie zdobyc.
Mieszkanie jest bardzo ladne. Czulam sie troche dziwnie jak je ogladalam i probowalam sobie wyobrazic nasze rzeczy, ktore tam beda staly. To bedzie nie konczaca sie praca, aby wymyslec te najbardziej optymalne rozwiazania. Mam jednak nadzieje, ze po paru krwistych bojach uda nam sie na jakis kompromis. On chce ustawic moje ksiazki w garderobie. Moje ksiazki! Ktore ja dzwigalam z Polski, na ktore harowalam jak wol! To bedzie wyzwanie aby zaspokoic szesc roznych woli. Ja bede musiala zastosowas kobieca dyplomacje aby osagnac moj cel. Kobieca dypmomacja to nie to samo co "zadnego seksu". Za proste. O nie, tutaj trzeba wymyslec cos bardziej wyrafinowanego.

Inga kommentarer: