måndag 6 mars 2006

Jag och min kamera



Jösses, hur många vinterbilder blir jag tvungen till att ta innan våren kommer? Jag har stått i fönstret och fotograferat det som finns utanför, alltså en massa snö och bilar. Men i fönstret hänger det en liten mobil bestående av en keramikplatta och två små speglar. I en av dessa speglar har mitt objektiv hamnat och då blev jag glad. Hellre det än en bild till på snödrivorna.
Barnen har fått tv-sjukan. De bråkar om vem som "har tv" och jag har hotat dom många gånger med att jag kommer att införa tv-förbud om dessa bråkinte upphör. Och idag har det hänt. Båda två ville "ha tv" och jag reste mig ur soffan och stängde av den. Då blev det tyst. De förflyttade sig till datorn och spelade in en South Park-inspirerad film. Ocensurerad så klart.
Boze, ile zimowych zdjec musze jeszcze zrobic zanim wiosna nadejdzie? Stalam w oknie i fotografowalam to co znajduje sie na zewnatrz. czyli pelno sniegu i samochody. Ale w oknie wisi ozdoba skladajaca sie z plytki ceramicznej i dwoch malych lusterek. W jednym z tych lusterek odbil sie moj obiektyw. To mnie ucieszylo. Juz wole takie zdjecie niz kolejne zaspy sniegu.
Dzieci zapadly na chorobe telewizyjna. Ciagle sie kloca, ktore z nich oglada. Ja im grozilam zakazem ogladania telewizji jesli te klotnie nie ustana. No i sie stalo. Dzis wybuchla kolejna klotnia i ja wylaczylam tv. Zrobilo sie cicho i dzieci przeniosly sie do komputera. Nagraly film zainspirowany South Park /film rysunkowy z MTV/. Oczywiscie nieocenzurowany.




Inga kommentarer: