onsdag 22 februari 2006

Välkommen till verkligheten



Livet på jobbet har en förmåga att svepa in en med sin brutala verklighet. Jag ville bara ligga och titta genom fönstret men då skulle jag definitivt få sparken. Eller så skulle alla bli jätteupprörda så jag hade faktiskt inget val. Jag jobbade och försökte verka samlad. Efter jobbet GICK jag hem, det var kallt och min näsa höll på att trilla av. Men jag har skippat inköp av månadskort och bestämt mig för att gå fram och tillbaka. Jag har gjort en kalkyl på hur mycket jag kan spara om jag går, inte röker, inte sitter på nätet, inte sockrar mitt te... Det är en massa pengar om året.
Zycie w pracy ma dziwne przyzwyczajenie, sciaga brutalnie na ziemie. Chcialam sobie lezec i patrzec przez okno ale pewnie by mnie z pracy za to wywalili wiec ja nie mialam wyboru. Pracowalam i udawalam strasznie skoncentrowana. På pracy POSZLAM do domu. Bylo zimno i myslalam, ze nos mi odpadnie. Odpuscilam sobie kupno biletu miesiecznego i zdecydowalam, ze bede chodzic tam i z powrotem. Zrobilam sobie kalkulacje ile to ja moglabym zaoszczedzic, gdybym chodzila, nie palila, nie okupawala sieci, nie slodzila herbaty. Strasznie duzo pieniedzy...

Inga kommentarer: