söndag 5 februari 2006

Tokig



Jag blir helt knasig. Jag har tänkt begära VAB hos försäkringskassan. Förut kunde man klicka på en länk på deras hemsida, fylla i barnets personnummer och de skickade hem blanketterna. Nu har dom "förbättrat" tjänsten och hocus pocus, man kan söka ersättning direkt på nätet. Men då behöver man elektroniskt ID. Något jag inte har och inte har jag saknat det heller. Men ok, jag gör ett försök. Klickar mig fram till FSBs hemsida och försöker göra en beställning av BankID. Och nu ska jag bestämma uppgifter för mitt ID och trycka på OK. Men sidan är ju till hälften vit. Då är det inte lätt att trycka på ngn OK-knapp. Så jag bestämde mig för att ringa försäkringskassans servicenummer för att beställa blanketterna på den vägen. Där får man i all oändlighet trycka på ettor och tvåor. Och är man vimsig som jag så gör man fel jämt. 5 gånger fick jag knappa in mitt egna personnummer innan det blev klart. Och sedan tackar dom mig och uppmanar att söka ersättning på nätet, det är fortare och enklare så. Fan heller.

Inga kommentarer: