onsdag 4 januari 2006

Skrattretande



Natten bjöd på ont, tjock hals och märkliga drömmar under de korta stunderna jag lyckades slumra till. Jag drömde att jag glömt min dator i tvättstugan. Inom parantes vet jag inte vad jag gjorde där med datorn. När jag väl kom på att jag lagt den på en tvättmaskin så sprang jag dit. Någon gömde datorn under en handuk och en sten fallit ner från mitt hjärta. Men hemma upptäckte jag att bara skalet var kvar, någon hade tagit till och med tangenterna. Det kändes att hela mitt liv blev raderat. Jag vaknade väldigt trött och öm i hela kroppen. Så jag ringde till jobbet och begärde ledighet veckan ut. Mitt i eländet lyckades Dawid med att få mig att flabba. Han tog på sig clown-håret och på fullt allvar spelade sitt dataspel. Mitt på dagen åkte barnen till sin pappa och ska stanna där ett tag.

W nocy znowu mnie bolalo a w tych krotkich przerwach, kiedy ja przysypialam snily mi sie dziwne rzeczy. W pralni zapomnialam mojego laptopa. Jak tylko zdalam sobie sprawe, ze zostawilam go na pralce to pobieglam tam ile sil w nogach. Ktos ukryl komputer pod recznikiem i kamien spadl mi z serca. W domu sie okazalo, ze to tylko oprawka komputera, ktos ograbil mi komputer ze wszystkiego, nawet z klawiszy. Mialam uczycie, ze cale moje zycie zostalo skradzione. Obudzilam sie bardzo zmeczona i obolala wiec zadzwonilam do pracy i sie zwolnilam do konca tygodnia. W tym wszystkim Dawid mnie rozsmieszyl. Nalozyl peruke clowna i z bardzo powazna mina gral w swoja gre komputerowa. W ciagniu dnia dzieci pojechaly do ojca i zostana tam przez pare dni.

Inga kommentarer: