måndag 9 januari 2006

Matens räddade kraft



Maten, i synnerhet den goda maten, löser många problem. Eftersom dagen har känts seg på många sätt så på vägen hem tog jag en sväng förbi butiken. Jag gick runt och funderade på vad jag var sugen på. Choklad? Nja, det åt jag igår. Varma mackor med mozarella, basilika och parmaskinka? Låter gott men för mycket jobb. Men ngt italienskt skulle inte sitta fel. Så jag betstämde mig för en burk antipasto. Och röstat bröd. Himmelskt gott. Nu väntar ett varmt bad, te och min mjuka soffa. Kvällen är räddad, trots allt.
Jedzenie, szczegolnie dobre jedzenie, moze rozwiazac wiele problemow. Poniewaz dzien nie byl zbyt udany wiec po pracy zaszlam do sklepu. Chodzilam sobie po tym sklepie i zastanawialam sie na co mialam ochote. Czekolada? Nie, jadlam wczoraj. Zapiekanka z serem mozarella, bazylia i szynka parma? Pyszne ale za duzo roboty. Ale cos wloskiego nie byloby takie glupie. Zdecydowalam sie na sloiczek antipasto /cukinia i papryka z grilla, zalane doprawiona oliwa/. I grzanki! Nieziemsko dobre. Teraz czeka na mnie ciepla kapiel, herbata i moja miekka sofa. Wieczor jest uratowany, pomimo wszystko.

Inga kommentarer: