lördag 14 januari 2006

Ibland



Ibland måste jag begränsa mig skarpt. Under tiden jag lagade middag (kalops och potatis) så hade jag min kamera till hands. Jag tog rätt så många bilder och tyckte att ALLA skulle få vara med i bloggen. Men sedan började jag sortera och bilden på vitlöken har vunnit dagens race. Jag kan inte motivera varför. Det blev bara så.
Igår fick jag min "Kamera&Bild" - tidning. Just i det numret skriver dom om svartvitt. "Svartvitt tar bort den triviala känslan och distanserar det från intrycket att det bara är snabbknäppta bilder".
En skön lördag. Barnen har tittat på tv, spelat poker (jösses), byggt med lego, ätit pizza (det har dom väntat på hela veckan för jag vägrade köpa) och nu har dom fått pengar för att köpa choklad.
Läste någonstans att det kan bli möjligt att man förbjuder rökning på balkonger i Finland. Ska inte gifta mig med någon från Finland då.
Czasami musze sie ograniczac. Podczas gdy gotowalam obiad to zrobilam pelno zdjec i pomyslalam sobie, ze WSZYSTKIE musza byc w dzisiejszym bloggu ale potem zaczelam sortowac i zdjecie czosnku wygralo. Nie wiem dlaczego, tak po prostu.
W ostatnim numerze czasopisma o fotografii cyfrowej pisali o fotografi czarno-bialej. O tym ze czarnobiala redukuje to trywialne uczucie i sprawia, ze zdjecia nie sprawiaja wrazenia, ze zostaly zrobione przez przypadek.
Przyjemna sobota. Dzieci ogladaly tv, graly w pokera / o boze/, budowaly lego, jadly pizze /na to czekaly caly tydzien bo ja nie chcialam kupic/ ni i teraz dostaly pieniadze na czekolade.
Pzeczytalam gdzies, ze zakaz palenia na balkonie moze stac sie faktum w Finlandii. Zdecydowalam sie wiec, ze nie wyjde za zadnego finczyka.

Inga kommentarer: