lördag 3 december 2005

Vänner



"Håll alltid stigen öppen
mellan dig och din vän.
Gå den regelbundet.
Låt den inte växa igen!" /Anne Swärd/

Citatet kommer från den lilla boken "Vänner" som jag har fått från en vän. En sådan som har sett mig må bra, gråta, röka. Till och med med två tamponger i näsan. Och han orkar än med mig. Som han säger "Vänner växer inte på träd". Nej, det gör dom inte. Kärlek kommer och går sin väg. Sorger och glädjeämnen passerar våra liv och vänner finns oavsett. Jag skulle bli så liten och ensam utan mina vänner.
Ta malutka ksiazeczke dostalam od jednogo z moich przyjaciol. To taki prawdziwy przyjaciel, ktory widzial mnie wesola, smutna, palaca. On widzial mnie nawet z tamponami w nosie i jeszcze wytrzymuje ze mna. On twierdzi, ze przyjaciele nie rosna na drzewie i on ma racje. Milosc przychodzi i odchodzi. Smutki i radoscie przemijaja ale przyjaciele pozostaja na zawsze. Ja bylabym taka mala i samotna bez moich przyjaciol.

Inga kommentarer: