tisdag 15 november 2005

Trött



Hela eftermiddagen har jag suttit i en workshop. "Den nya förskolan. Med kvalitet i fokus". Vi pratade om hur vi kan göra för att skapa en bättre förskola och vilka kompetenser som är avgörande faktorer för att kunna följa förskolans utveckling. Som vanligt blir jag väldigt upphetsad när jag diskuterar frågor som berör mig. Jag kan inte stilla och bara lyssna på saker som inte stämmer riktigt med den bilden som jag bär inom mig själv. Med åren har jag blivit bättre på att göra mig hörd, på gott och ont. Nu är jag väldigt trött, drömmer om en kopp te, ett varmt bad och en mjuk säng.

"Mål är drömmar med en deadline" (Diana Scharf Hunt)

Cale popoludnie siedzialam na konferencji, podczas ktorej rozmawialismy jak mozna stworzyc lepszy system przedszkolny w przyszlosci. Jak zwykle nie moglam siedziec cicho jak ktos z odmiennymi ode mnie pogladami zabieral glos. Z biegiem lat wycwiczylam u siebie zdolnosc zabierania glosu. W tej chwili jestem nieziemsko zmeczona, marze o herbacie, cieplej kapieli i miekkim lozku.

Inga kommentarer: