tisdag 8 november 2005

Kalimba



Dagen kan verkligen räknas som lyckad. Efter jobbet åkte jag till Alternativ Handel och köpte kalimba, ett litet afrikanskt musikinstrument. För första gången såg jag kalimba i händerna på en duktig sagoberättare och sedan dess har jag alltid önskat mig ha en sådan. För några dagar sedan frågade min chef om det var något som jag önskade köpa eftersom vi har rätt så mycket pengar kvar. Ja! Jag vill ha en kalimba! Köp då, var svaret. Hon behövde inte säga det två gånger.

Dzien mozna zaliczyc do udanych. Po pracy pojechalam do sklepu "Handel alternatywny" och kupilam kalimba, niewielki, afrykanski intstrument muzyczny. Po raz pierwszy ujrzalam kalimba w rekach pewnego uzdolnionego opowiadacza bajek. Od tamtego czasu pragnelam posiadac kalimba. Pare dni temu moj szef zapytal sie mnie czy ja bym chciala cos kupic bo my mamy sporo pieniedzy w naszym budzecie. Tak! Ja chce kalimba. No wiec kup uslyszalam w odpowiedzi. Szefowa nie musiala powtarzac tego dwa razy...

1 kommentar:

Incognito sa...

Hej!


Underbart! Vart köpte du den? Jag är också helt förälskad i Kalimba och undrar vart man kan köpa en!?!