onsdag 30 november 2005

Ekorrhjul och utvägar



Från att ha massor med tid som jag inte visste vad jag skulle göra med till att ha svårt att hinna med att kamma håret. Jag tittar in i min kalender och varenda jäkla timme är uppbokad. Tiden då jag kunde ligga i soffan och dagdrömma verkar vara förbi. Jag drömmer mest att få gå och lägga mig. Jag har tagit på mig alldeles för mycket. Men jag har svårt att rensa bland mina projekt för jag gör saker som jag verkligen brinner för. Men just det alldeles för korta dygnet gör mig så otroligt trött. Någonstans måste jag hitta en balans mellan arbetslivet och fritiden. Jag behöver en resa! Till någon vit strand och palmer. Helst till en öde ö men möjligheter att kunna koppla upp mig.
Moj czas nie wystarcza mi aby uczesac wlosy. Prawie kazda godzina w moim kalendrzu jest zajeta. Zbyt duzo na siebie wzielam. Ale jest mi trudno aby wyelimnowac niektore przedsiewziecia bo ja robie to co ja bardzo lubie. Krotkie doby jednak powoduja, ze ja jestem niemilosiernie zmeczona. Ja musze znalezc balans miedzy praca a zyciem prywatnym. To czego mi potrzeba to jakas podroz. Do bialych plaz zielonych palm. Najchetniej na bezludna wyspe z mozliwoscia podlaczenia sie do sieci.

1 kommentar:

Anonym sa...

bra start