onsdag 26 juni 2013

Bråttom


Inatt vaknade jag av att det regnade. Under den korta, vakna stunden tänkte jag att regnets smattrande lät mysigt. 
Det var inte lika mysigt när jag, några timmar senare, var tvungen att gå upp och åka till jobbet.

Jag hamnade bakom en lastbil när jag åkte hem. Men eftersom jag kör bara någon mil på motorvägen då försöker jag inte ens att köra om lastbilar. Jag hinner knappt få upp farten när det är dags att ta avfarten och lämna motorvägen. Det är annorlunda för bilar som råkar hamna bakom mig. De kör både om mig och om lastbilar i en aldrig upphörande trafikström. Det lustiga är att många av dessa bilar tar också den där avfarten. Sedan står vi sida vid sida när vi väntar på någon lucka för att få köra in i rondellen som finns efter avfarten. Människor har så bråttom idag...

Inga kommentarer: