lördag 2 februari 2013

Näven i bordet


En kompis till mig tipsade mig om en butik som säljer polska matvaror. Idag har jag gjort många kilometer genom Eskilstuna för att hitta den där guldgruvan. Benen värkte och näsan förvandlades till en jordgubbe men vad gjorde det när drömmen om en polsk middag skulle besannas?! Till slut hittade jag butiken men blev besviken för utbudet var deprimerande magert. Det är kanske mitt eget fel för att jag har fantiserat så hett och byggt upp mina förväntningar till det näst omöjliga. Men sådan är jag, drömmer och längtar. Ibland blir drömmen sann men oftast får jag möta den bistra verkligheten och försöka acceptera den som den är. När man har förlikat sig med sina krossade drömmar alltför ofta då händer det något märkligt. Man får nog, man slår näven i bordet och vägrar.

Och ja, jag har fått min polska middag idag, trots allt :)

3 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Bra gjort.. hur du än fixade det.
Känner igen detta, hur du var förväntansfull o sen bara besvikelse.. så jobbigt det är.. men du gav inte upp.. det är starkt av dig.

GuMaLi sa...

Hej! Jag tror jag läst om en butik med polska matvaror i Västerås, i hamn/slakteri-området.

Anna Stilla sa...

Tack för tipset. Jag var faktiskt i en liten butik i Västerås som heter Polska Stugan och handlade lite godsaker där.