fredag 19 oktober 2012

Utan oro i vilda västern


Jag behöver inte oroa mig längre. Inte heller ständigt planera för framtiden. Jag tror att det är för första gången på många år som jag kan verkligen slappna av. Att ha en fast anställning är helande för en sådan orolig själ som min. Det är först nu som jag inser hur mycket energi den här oron för framtiden har stulit ifrån mig. Och min familj. Tro mig, under alla dessa år utan ett fast arbete har jag ändå försökt att ta livet med ro och glädje. Jag har försökt, det ska gudarna veta. Men trots alla mina ansträngningar att inte ta eventuella katastrofer i förskott har jag hela tiden levt med den tärande ovissheten om hur framtiden skulle se ut. Nu, när den oron är borta, då finns det plötsligt så mycket ledigt utrymme på min mentala hårddisk. Jag känner mig så enomt lättad!

Idag har vi, helt av en slump, hamnat på en pytteliten 5D-bio och upplevt berg- och dalbana i vilda västern. Jättehäftig upplevelse. När vi åkte förbi ett vattenfall då sprutade vatten på oss. Vi hade roligt. Det är mycket roligare att ha roligt när man inte behöver oroa sig, har jag märkt.

10 kommentarer:

Raija sa...

Det tar verkligen på krafterna att oroa sig. Skönt att din oro fått stilla sig, så du kan njuta av annat som är kul.

Anonym sa...

Lovely! Och hur fasen kom du upp på den där stången! :)

Anna Stilla sa...

Med lite övertalning :) Magnus fick för sig att han ska ta en bild på mig när jag hänger på stången. Han tyckte att jag skulle se bedrövad ut men jag kände mig ju stolt när jag hängde där.

Anonym sa...

Du är dig lik Anna! Härligt!

Martin

Alexandra sa...

Underbart härlig bild!

Anna Stilla sa...

Tack!

Äsch Martin, jag har inte förändrats så mycket. Ville tiden sig väl så skulle jag än idag föreslå den judiska kyrkogården ;)

Anonym sa...

Ja det var ett tag sedan den var aktuell!

Martin

Anonym sa...

Herregud Anna....du är inte klok :)
Hur hamnade du där.....du är ju för härlig!
Håller fortfarande tummarna för dig....jag vet att du får et mail eller telefonsamtal alldeles snart...
Kram från Christin ♥

Laila sa...

Men jag bara älskar bilden! ♥
Ett jätte grattis till dig för din anställning. En oro mindre i livet.
Själv går jag tyvärr åter in i arbetslösheten igen snart... Ogillas starkt, men det är bara att börja om från början!

smultron sa...

Grattis! Det måste vara superskönt att slippa oron. Härlig bild. :-)