onsdag 10 oktober 2012

Den röda trampbilen


Vinnarvågen sveper över min familj. Dawid har klarat körkortet! Den ena av mina hjärnhalvor hurrar men den andra kvider lite ynkligt. Jag kan inte hjälpa det att jag tycker att det var mycket bättre förr. På den tiden då han körde sin röda trampbil. Jag gick bredvid bilen och med min skarpa modersblick scannade jag av vägen. Försökte eliminera alla faror som den lille rallyföraren kunde tänka sig att köra på. Stora stenar, loja katter och grannens rosor. Nuförtiden blir det lite besvärligt att gå bredvid bilen. Det inser till och med jag. Dagens vägar är inte skapta med tanke på ängsliga mödrar. Så jag måste låta pojken köra själv. Kära nån, hur ska det gå? 

4 kommentarer:

kama sa...

Pamietam go takiego malego :)

Anonym sa...

Jättegrattis till Dawid!!!!!

Men vilken fin trampbil, har ni den kvar?

Hälsningar från Martin

Anna Stilla sa...

Vi har bilen kvar. Den betyder ganska mycket för mig för min pappa gjorde den i ordning till dawid. Jag har inte kunnat bli av med bilen. Kanske Dawids barn ska köra den en vacker dag...

Anonym sa...

Ja var rädd om den!!!!

Martin