fredag 17 augusti 2012

Haren


Den här unga haren hittade jag under min skogspromenad. Den låg alldeles intill den vältrampade stigen. Jag studerade stackaren en stund men hittade inga yttre skador på den. Jag vet inte varför den var död. Med hjälp av ett par pinnar flyttade jag försiktigt på haren. Kalla mig fånig om ni vill men jag tycker inte att man ska behöva ligga så här till allmän åskådan. Även om man råkar vara en liten hare. Jag la haren under en buske och täckte den (haren och inte busken) med löv och ved. Där får haren ligga i lugn och ro. Med tiden kommer den att bli till näring för något annat liv.

5 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Den fick värdig plats under busken.. fint gjort..

Unknown sa...

Vilken fin bild på vattendroppar!

Johan

Anna Stilla sa...

k Emileitha. Det kändes bra att flytta dit haren.

Och tack Johan för ditt beröm. Att det kommer "ur munnen" på en yrkesfotograf och författare är extra roligt.

Anna Stilla sa...

Tack Emileitha, skulle det stå men jag tappade bort några bokstäver :)

Gunilla Wahlsten Design sa...

Jag förstår dej precis Anna! Hittade själv en påkörd hade vid vägkanten. Kunde ju inte bara låta den ligga där utan lade den i trunken för att sedan hitta en fin och vacker plats i skogen som var värdig för den sista vilan. Du har ett gott hjärta:) Kram