måndag 30 juli 2012

Den litterära katten


Ibland jobbar jag kväll, precis som idag. Sådana dagar vet jag att jag inte hinner eller orkar göra något storslaget när jag kommer hem. Att plocka blåbär, baka eller ta hand om tvätten får vänta till en annan dag. Sådana dagar vill jag bara sjunka i badet för att sedan ligga i soffan och läsa resten av kvällen. Att bada brukar fungera utmärkt för katten vill inte alls göra mig sällskap. Däremot att läsa innebär så gott som alltid en viss  konflikt. Jag har nämligen en katt som gillar böcker...

3 kommentarer:

Maria sa...

Hm, jag tror att den vill att du ska gosa med honom/henne i stället.....

Maria sa...

Rolig bild och rolig katt. Men kanske lite störigt om du verkligen vill läsa...

Raija sa...

Härlig bild :-). De brukar passa på att komma när man sitter still för att gosa, även om man själv inte alls känner för det just då.