torsdag 21 juni 2012

Grilla med tonåringar


Jag kom på den brillianta idéen att grilla ikväll. Grilla är jag mindre duktig på, vet knappt hur man tänder hela härligheten. Men jag är mor till två tonåringar som jag har förslavat.


Saras uppdrag var att duka till maten. Det gjorde hon med ett stort leende på läpparna.


Dawid utnämdes till grillmaster. En väldigt upptagen sådan.


Eller väldigt trött...


Jag tog på mig den otacksamma rollen som övervakare.


Att grilla med två tonåringar kräver starka nerver.
Mina är svaga så jag drabbades av ett och annat nervsammanbrott. 


Men kvällen slutade med ett väldigt gott happy end, trots allt.

5 kommentarer:

Libe sa...

Det såg riktigt gott ut :) grilla är kul och att göra det med sina barn är guld !

Raija sa...

Gott ser resultatet ut, även om dina nerver spelade dig ett spratt. Önskar dig en riktigt glad midsommar.

Anonym sa...

Oj vad stora och fina barnen har blivit Anna!

Anna Stilla sa...

Ja Jenny, de var rätt så små när jag började blogga. Nu är de på väg ut ur boet...

Toril sa...

oj vad det ser smarrigt ut....nu blev jag ännu hungrigare...