lördag 30 juni 2012

Fjäderlätt


Att fotografera är roligt. Speciellt när man slipper tänka på alla inställningar. Min lilla Pralin befriar mig från all prestationsångest. Jag plockar den ur fickan när något fångar mitt intresse. Jag siktar och trycker. Det är allt jag gör. Så där underbart fjäderlätt. Av hjärtats lust. För att det är skoj. 






- Vill du köpa lotter?
- Nej, tack!

Jag säger nej till alla som försöker sälja något till mig. Jag är trött på alla dessa fantastiska erbjudanden som jag inte vet att jag behöver. Och nu sa jag nej till ett par pojkar i blåa kläder som försökte sälja lotter. Jag gick några steg och mitt hjärta började vrida sig av obehag. Att säga nej till en ettrig mobilförsäljare är en sak men att säga nej till ungdomar känns inte alls ok. Så jag vände och köpte ett häfte. Pengarna går till deras fotbollslag, till en resa till Gothia Cup. Lycka till!

2 kommentarer:

Erik Semlan sa...

Snygga vardagsbilder! Kul att se. Håller med dig, att fotografera är kul! :-)

Anna Stilla sa...

Tack Erik!