lördag 19 maj 2012

Stilla och hennes sällskap


Först hade jag bara mig själv som sällskap. Det var väldigt skönt men farligt. För då kan man få för sig att man är en fjortis och tar bilder på sig själv. När man egentligen är en fortis. Men jag hade precis plockat ögonbrynen, tvättat håret och tagit på mig en sommarklänning. Dagen till ära, ska jag kanske tilläga. Mitt bonusbarnbarn Nova har fyllt 4 och jag skulle på kalas.


Efter kalaset var det dags att rusa iväg och hämta paddelpojkarna. Torra och solbrända var dem. Jag var glad för att ha en av dem under mina vingar igen. Fast han var inte mycket till sällskap ska jag säga Er. Han skulle ta reda på sin packning och tvätta av sig sjösnusket först.


Jag la mig i soffan och tänkte att då får boken och jag sällskapa ett tag. Det har ju funkat förr...
Lucy hakade på... Min rara, gosiga katt.

Inga kommentarer: