lördag 24 mars 2012

Vid köksbordet


Jag har bakat... Hela långa dagen. Och ändå känns det så lite. Imorgon har jag nämligen ett Flower Power Afternoon Tea för många fina människor som betyder något för mig. Två av dem är Martin och Mona. De kan inte imorgon så de har kommit idag. Mitt i stöket och baket och gav mig en stund av avkoppling. Det är faktiskt Martin som jag har att tacka för att jag började fotografera. Jag var en typisk semesterfotograf när jag träffade Martin som själv är en enormt duktig fotograf. Han la några av sina bilder på köksbordet hemma i Dalarna och började prata om hur han såg fotoögonblicken och vad han kände och hur han tänkte. Det var då jag upptäckte att jisses, foto är så mycket mer än bara ett sätt att dokumentera semester på. Så jag testade själv och blev fast.

Idag har vi suttit vid mitt köksbord och pratat... ja, kameror. Båda två har vi lovprisat våra kompakter. Himla vad de är bra att ha. Både kompakter och vänner.

1 kommentar:

Maria sa...

Fint med vänner!