torsdag 1 mars 2012

Det är farligt att sniffa


I någon guide för framgångsrika bloggare läste jag att man ska vara konsekvent i sin blogg. Hålla samma stil genom varje inlägg man publicerar. I min blogg lägger jag upp naturbilder för det är ute i det fria som jag trivs bäst. Eller i köket, när jag får baka. Därför kan parfymbilden förvirra en aning. Har Stilla blivit en skönhetsguru? Jag tror inte att det finns någon risk för det. Men faktum är att idag har jag blivit wild and crazy och köpt en doft. Jag har levt utan någon parfym i några år och egentligen tänkt att fortsätta med det. White Musk har jag dock sniffat på varje gång som jag har gått förbi The Body Shop. Fyra gånger om året, på sin höjd. Idag har jag varit där igen och passat på att unna mig lite snifferi. Jag vet verkligen inte hur men plötsligt köpte jag det jag sniffade på. Så nu har jag lite doft i mitt badrumsskåp och känner mig lite som en förrädare. Jag dövar mitt dåliga samvete med att jag har handlat i en butik som tillämpar Community Fair Trade. Dessutom har jag semester och på semester gör man ju lite galna saker. Eller hur? 

2 kommentarer:

thejeanettishway sa...

på semestern ska man lyxa till det!
kram//

Anonym sa...

visst är det ok med parfym! lite vardagslyx ska man ge sig!
agneta