måndag 30 januari 2012

Något mer, något annat


Bristen på en lite längre ledighet samt den alltför inrutade tillvaron börjar tära på mig. Tröttheten är förlamande och dagarna flyter ihop till en stor, gränslös klump. Jag vill inte ha det så här. Jag orkar inte längre. Jag vill uppleva något mer, något annat. Det lustiga är att jag lever fortfarande som om jag inte hade någon lön. När jag var arbetslös kunde jag bara drömma om att göra vissa saker och tänkte att den dagen jag får ett jobb då ska jag... Ojojoj, då skulle jag göra mycket ska ni veta. Nu har jag ett jobb och vad gör jag? Faller i koma och flämtar av utmattning. Ser ingen skillnad på måndagar och onsdagar. Allt är så grått och tungt. Det plus att jag fyller 40 i år har lett till ett beslut. Jag ska göra något jag aldrig har gjort förut, jag ska åka hundspann! Nu väntar jag bara på att Magnus kommer hem från Göteborg så att vi kan boka resan. Tjoho!   

1 kommentar:

Libe sa...

Roligt att göra något nytt och lite spännande (typ köpa hund, tapetsera om,skapa blogg ... ) och hundspann låter verkligen spännande :) men , åldersnojja det är varken roligt el spännande. Livet går ,så är det. Om några år fyller jag 50 :D fast det tror jag inte på ;) så tittar man på barnen , den äldsta fyller 25 i år. Då förstår man ju att åren har gått... Jag brukar tänka att jag får behandla mig själv lite extra snällt, för det kan man med åren. Och året "40" kommer att bli ditt bästa! :)