fredag 25 november 2011

Abstinens




Jag får fotografiska abstinensbesvär. Nuförtiden blir nämligen tillfällen att fota minst sagt sällsynta. Mörkt när jag cyklar till jobbet och mörkt när jag cyklar hem. Då är det inte konstigt att ibland gör jag något helt galet. Som ikväll. Jag la mig i badet med kameran i handen. Jag bad till högre makter att inte tappa min utrustning i vattnet för då vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Jag blev så exalterad att jag nästan körde hela objektivet in i vattenstrålen som jag fotograferade. Men jag lyckades hejda mig i sista stunden, tack och lov. Och nu ska jag gå och sova en stund så att jag orkar att värda och träna imorgon, handla julklappar och njuta av lördagen. Gonatt på Er! 

4 kommentarer:

Anonym sa...

så känner jag med, jag har nog tid att fota, men nu när jag springer, så kommer inte kameran med...
agneta

Anonym sa...

Det här är ju konstfoto!!!!
Rackarns vad vackert det blev...och tänk att du satt och fotograferade i badkaret :)))
Du är för rolig!

Kram
C

Anonym sa...

Let us be grateful to people who make us happy: They are the charming gardeners who make our souls blossom.
Marcel Proust
French novelist (1871 - 1922)

Det var väl ett vackert citat....

Tro det eller ej, men kl.21.00 på kunskapskanalen är det ett program om blinda fotografer....det måste jag titta på !
http://svt.se/2.135825/aktuella_program

Tholahopp ♫
Christin

Borgmästaren sa...

Vackra bilder du tar. Vill gärna se mer av dem.