söndag 14 augusti 2011

Gamla meriter


För nio år sedan sprang jag Göteborgsvarvet. Mitt resultat från 2002 finns kvar på Varvets hemsida. Jag lever definitivt på gamla meriter. Suger på dem som på en karamell. Problemet med det hela är att den karamellen tog slut för länge sedan och jag borde faktiskt skaffa mig en ny. Men det handlar inte om att springa en ny halvmara. Inte alls. 

För nio år sedan hade jag en annan driftkraft som jag inte riktigt kan hitta tillbaka till idag. Jag vill göra något stort igen. Något som jag kan vara stolt över och leva på den stoltheten i tio år framåt. Minst. Jag vill utmana mig själv, återigen bevisa att det omöjliga är möjligt. Med motivation, tålamod och konsekvens når man långt, det vet jag av egen erfarenhet. Jag vill ha ett nytt mål att sträva efter, att kämpa för och att nå. Att hitta det målet är dock oerhört svårt just nu. Jag har liksom förankrat mig i min bekvämlighetszon och vågar inte riktigt lämna den.

Jag tror att det är dags för mig att revidera mitt liv.     

2 kommentarer:

Raija sa...

Blir intressant att få läsa vad du kommer fram till med revideringen av ditt liv. Det är bra att tänka till ibland och fundera vad som ger en glädje och stolthet.

Själv är jag stolt över att jag har ork och lust till att ta hand om de moderslösa kattungarna i mitt matrum. Att jag på det viset kan hjälpa till ideellt på katthemmet.

Jag fick också tänka till när jag började bli bättre med min sjukdom och fundera på vad jag skulle orka med, för jag ville fylla mitt liv med något meningsfullt.

Tack för att du läser min blogg i stort sett dagligen....det gläder mig...:-)....samma här, för jag läser din blogg nästan varje dag och hinner/orkar inte heller skriva något varje gång.

Trosa är en underbar liten stad och ni ser ut att ha haft en fin dag där.

Maria sa...

Bara att du tänker tanken att du vill talar ju om att du är på väg!