tisdag 16 augusti 2011

Funkiskvällen





Jag trodde faktiskt inte att jag skulle orka. Jag trodde att jag hade tagit mig vatten över huvudet. Att träna hårt efter att ha jobbat hela dagen är ju liksom något jag inte ger mig på i vanliga fall. Men jag gjorde det i alla fall. Efter jobbet cyklade jag till Friskis för att vara med på funkiskvällen. Vi testade nya träningsformer, bland annat Dans Fuego. Fy vad svettigt det var, fy vad stel och otränad jag kände mig. Men jag blev såld, helt såld. Mina endorfiner satt i fångeskap alltför länge. Nu rusade de genom kroppen och fyllde varenda cell. Jag upplevde ren rörelseglädje. Jag såg mig i spegeln i träningssalen. Röda kinder, plaskblöta kläder och ett stort leende. Jag log genom hela passet! Och sedan åt vi lite mat och jag tänkte att något nytt är på väg till mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter helt underbart och dina foton..jag vad ska man säga, minst sagt en njutning för ögat! :)