fredag 8 juli 2011

Fredag igen, tyvärr


Nu tänker jag bli lite sur, så att ni vet.

När jag började jobba och insåg att det inte skulle bli någon semester i år då bestämde jag mig för att göra mina helger till minisemestrar. Till små, prunkande oaser i min för tillfället lite hektiska och tärande tillvaro. Det är kanske just dessa förväntningar som sätter käppar i hjulet för mig. Hittills har helgerna varit relativt usla måste jag säga. Så gott som varje helg har en mindre atombomb exploderat och förpestat livet för mig. Så varför skulle det vara annorlunda just den helgen? För det är ju så klart inte. Lagen om alltings jävlighet är nog den enda lagen som aldrig sviker. Jag är utmattad, less och uppgiven. Just nu ser jag inte något positivt, inga små guldkorn som förgyller vardagen, inga vackra tankar. Inte ens ett leende. Ingenting. Sorry.

2 kommentarer:

Pia sa...

Hoppas det känns bättre i morgon när du vaknar//Kram

skapasaker sa...

Gnäll på, det får man göra. Annars tycker jag att du har en bra tanke med att se helgen som en minisemester. Det blir ju ganska många på ett år :D