tisdag 24 maj 2011

Hemma


Tillbaka till verkligheten, till vårt kalla och blåsiga Sverige. Min lilla resa känns som en dröm.
Nästan som att jag måste tänka efter att jag har varit borta några dagar.  


Jag satt på flygplatsen och tittade på människor som jobbade där. Jag beundrar dem. Jag skulle nog kissa på mig av all stress om jag hade ansvarat för så många människors liv. Tänk Er, ett enda misstag, något man glömmer kolla och så många själar får flytta till himlen. Vi sätter oss glatt på våra platser och lägger våra liv i händerna på dessa flyghjältar. Jag kan inte komma på någon annan situation där jag har så lite kontroll över mitt liv som just på flyget.  


Och förresten, jag tror att jag har hunnit med det sista flyget innan askmolnet börjar härja i vårt luftrum. Att jag har kommit hem utan problem och i tid är tillräckligt nog för att känna mig lycklig.


Skärmdump från Luftfartverkets hemsida.

Inga kommentarer: