tisdag 19 april 2011

Nattliga äventyr

Vi skulle precis gå och lägga oss när Dawid kom in i vardagsrummet och sa:

- Jag ramlade i badrummet.

Vi tittade på honom. Han var kritvit i ansiktet och pratade osammanhängande. Han hade blod utsmetat över högra kinden, ett djupt jack i pannan och mindes ingenting. Medan Magnus la kompress över hans otäcka sår ringde jag Emelie för att låna bilen. Tusen tack Emelie! Vi skulle till akuten. Där sydde dem ihop hans spräckta panna. Fyra vackra stygn fick han. Tre timmar senare kunde vi åka hem och Dawids minne började återvända. 

Han svimmade och dunkade huvudet i handfatet. Efter några sekunder vaknade han på golvet, gick upp och fick syn på sig själv i spegeln. Då svimmade han igen. 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men herregud, stackars pojke!

Tur att allt blev bra till slut, det kunde gått riktigt illa ju!


Christin

Anna Stilla sa...

Ja Christin, jag ryser över hela kroppen när jag tänker på hur det kunde sluta. Dawid är minst 180 cm lång, badrummet är ca 10 kvm. Vassa, hårda kanter överallt. Han hade en skyddsängel med sig.

Anna Stilla sa...

Inte 10 kvm utan 4-5 säger Magnus. Jag har svårt med ögonmått :)

Anonym sa...

Du använder samma ögonmått som jag :))))

Är du ledig idag?

Christin

Anna Stilla sa...

Hi hi hi, en gång skulle jag göra vaniljkräm och plötsligt blev 5 mask till 5 dl.

Idag är jag ledig och sitter och syr.

Anna Stilla sa...

Inte mask utan msk :)

Anonym sa...

:)))))

Vad fin den blev din kudde!
Jag har också varit sugen på att sy länge...man kanske skulle....nu inspirerar du mig!

Vaniljkräm med eller utan mask :))))

Kram på dig tokfia!
Christin

kama sa...

Bardzo mi przykro Ania...Ucaluj Dawidka ...