söndag 17 april 2011

Katten med abstinensbesvär


Jag satt ute i solen, åt ostmackor och klunkade mjölk. Jag hade det skönt med andra ord. Då kom knaskatten Lucy och fick syn på mjölkglaset. Vad som hände sedan kan ni se här...




Hon höll på med det här tassdoppandet ett bra tag. Till slut tyckte jag synd om henne och hällde ut mjölken på ett fat. Då försvann den på tre sekunder. 


Lucy har aldrig tidigare fått mjölk. När hon var en pytteliten kattunge matade jag henne med en sådan kattanpassad mjölk, i nappflaskan för hon kunde inte ens dricka själv. Sedan hon hade lärt sig att äta fast föda fick hon bara vatten att dricka. Idag är hon 11 år och verkar ha abstinensbesvär när det gäller mjölk. 

5 kommentarer:

Erik "Semlan" sa...

Vilka underbara foton Anna! Gillar dem jättemycket.

Anonym sa...

Din bildkänsla är enorm! Man blir berörd och nyfiken på mer.Du borde göra någonting av den talangen, man ska ta vara på resurser anser jag.

Sofia

Anonym sa...

Håller med ovanstående talare :)


Otroligt fina kattbilder!

Kram
Christin

Anna sa...

Fantastiska bilder på en mycket charmig katt! :-)

Anna Stilla sa...

Tack så mycket för era fina kommentarer. Jag blir så glad!