onsdag 9 mars 2011

En tanke

Jag kom hem från kvällspromenaden med Nosan.
Tog av mig gummistövlarna.
Med yllesockorna på tassade jag in i vardagsrummet.
Där, i gatulyktans sken, fick jag syn på snöflingorna.
Stora, tjocka snöflingor som virvlade i luften.
O, nej - tänkte jag - inte de igen.

En spontan reaktion. En besvikelse. Bitterhet.

Men så kom det en annan tanke till mig.
Om en stund ska jag koka lite te.
I soffan har jag en varm yllefilt som jag ska svepa mig i.
Och när teet är uppdrucket då ska jag lägga mig i min sköna säng.
Vad gör mig några stora, virvlande snöflingor egentligen?

Virvla på. Jag har det bra i alla fall. 

2 kommentarer:

Gunilla Wahlsten Design sa...

Ja låt dem virvla på. Det känns OK när man vet att vintern snart är över. Här smälter det undan dag för dag och jag jublar:-)

Anonym sa...

Det är positivt tänkande, på högsta nivå :)

Dina ullvarelser (figurer) är mycket fina.....du är som gjord för att hålla på med ull.

Skickar ett mail till dig under kvällens lopp.
Kram från Christin