lördag 26 februari 2011

Humle




Förra sommaren skördade jag massor med humlekottar. Jag har läst att humle har lugnande verkan och kan användas som milt sömnmedel. Perfekt, tänkte jag för jag sover oroligt vissa perioder. Jag har bryggt te på humlekottar. Teet skulle man dricka på kvällen, innan sängdags, men det smakade alldeles för mycket öl. Ja, det är ju egentligen öl som smakar humle men det är sak samma. Jag gillar inte öl, inte alls. Därför har humleteet känts bara hemskt i smaken. Jag har länge funderat på vad jag kan göra istället med blommorna och så har jag snubblat över ett tips som säger att man kan fylla en kudde med humle och ha den i sängen, i närheten av huvudet. Ja, det ska jag testa. Jag ska genast sätta igång och sy en humlekudde! 

2 kommentarer:

Libe sa...

Vilket bra tips , hoppas att du kommer att sova bättre nu :)

Anna Stilla sa...

Tack Libe!