måndag 24 januari 2011

Skriva


Jag skriver inte mycket just nu. Jag vet. Ibland får jag skuldkänslor för det för jag vet att jag borde. Jag borde skriva mer för det ger mig en känsla av tillfredställelse. Att skriva är nog det enda i livet som jag känner mig trygg med. Allt annat tvivlar jag på. Jag tvivlar på att jag duger och på att jag har vackra ögon. Jag tvivlar på att jag kan lära mig saker och att jag kan hålla fast vid mina ord. Jag tvivlar på min viljestyrka och på mina övertygelser. Men jag tvivlar aldrig på det jag har skrivit. Därför borde jag skriva mer. I skrivandets stund befinner jag mig inuti mig själv och vet precis vad jag vill, och hur och när.

2 kommentarer:

Jeanette Nord sa...

Skriv, Skriv, Skriv !!!!!

Kramar i mängd
Jeanette

kama sa...

Ania
Poniewaz nie piszesz maili,czytam Twojego bloga.To mi daje jakies poczucie kontaktu z Toba.Wlaczam tlumaczenie i choc to wszystko wtedy nieporadnie napisane jest,wiem co sie dzieje .
Wiem,odpuszczasz czasem...a powinnas pisac,dla NAS,dla tych ,ktorzy Cie kochaja,lubia i szanuja...
Wierz w siebie ,prosze...
Mam nadzieje,ze niedlugo naprawde sie spotkamy.Wierze,a jak wierze to tak musi byc ;)
Kocham Cie ,caluje