måndag 18 oktober 2010

Världens bästa mamma


Idag kom det två paket till mig.
De flög över Östersjön och landade mitt i hjärtat på mig.
De är från min mamma, och jag har världens bästa mamma.
Hon vet att jag samlar sagomaterial och hon vill hjälpa till. Hon köper trollkarlar, hundar och katter och skickar dem till mig. Hon, vars hjärta är så sjukt att det kan stanna när som helst. Hon, som kämpar mot sitt diabetes varje dag. Hon är en gudinna av godhet. Hon, min mamma.

- Glöm aldrig att jag älskar dig - brukar hon säga när vi pratar i telefon - trots att du är en stor flicka nu.
- Glöm aldrig att jag älskar dig - svarar jag då - trots att jag är en stor flicka nu. 



7 kommentarer:

Viktoria sa...

Mammor är toppen oavsett hur gammal man är!

Libe sa...

Mammor är toppen :)

Libe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
kama sa...

Kochana Ciocia Zosia ... :) Ciesze sie Aniu,ze macie kontakt :) Sciskam ,tez Cie kocham ...

Smilla sa...

Vad fint :)

Vad kul att se dig igår föresten. Konstigt att vi inte träffat på varadra tidigare egentligen.

Pia sa...

Mamma är alltid mamma ....
Och jag ÄLKAR min mamma <3//Kram

Anonym sa...

Ljuvligt Anna!!