lördag 23 oktober 2010

Överraskning i syrénträdet


När kylan kommer då brukar jag tänka på igelkottar och hoppas att de har funnit ett tryggt boende inför vinter. Vinbergssnäckor brukar stänga till sitt skal och gräva ner sig. Hoppas att de klarar vinter, de med. Och alla fåglar! På morgonar brukar ett gäng blåmesar och talgoxar leta efter mat i mitt syrénträd. Fåglarna behöver väldigt mycket mat just nu för att bygga upp ett fetlager som skyddar dem mot kylan. Jag hoppas att de ska bli glada nästa gång de kommer hit. För i trädet hänger det några talgbollar!  

3 kommentarer:

Miss 80's sa...

Härligt att syrenträdet gör nytta även på vintern! Och härligt med din omtanke om fåglarna. (Ska berätta för min äldste son, du vet hans intresse ...)

Jag bloggar förresten igen!

http://miss80tal.blogspot.com/

"80-talet – som du minns det och som det var"


Och jag, jag är före detta Lady Stalker.

Kram!

Jeanette Nord sa...

Oj hjälp vad tiden går fort. Nyss var det ju sommar och plötsligt är det dax att hänga upp talgbollar igen. Jag kom på mig själv med att längta efter glögg idag och pepparkaksdeg. Inte för att baka av utan för att skära härliga bitar av degen och äta direkt. Tror jag måste plocka fram lite av mina pyssel/inredningstidningar med tema julen som jag sparar från varje år. Kanske kan det få mig att sluta tänka på att äta deg. Fan tro`t.

Kram på dig
Jeanette

Gunilla Wahlsten Design sa...

"Mina" fåglar har redan ätit upp 8 kg frön! Det kommer att bli en dyr vinter... och hoppeligen glada fåglar:-)