fredag 22 oktober 2010

När jobb är avkoppling


Jag har behövt en time out från min något stressiga tillvaro just nu.
Jag har nämligen jobbat så mycket att mina muskler värker. Inte så där lite utan mycket. Smärtan känns som elektriska impulser som skickas genom kroppen. Det pirrar till och med i fingertopparna.

Idag är det en perfekt dag för att göra ingenting.
Det har jag bestämt mig för.
Eller, ja, ingenting är inte alls sant för jag har gjort massor.

 Se själva:


Först åt jag 125 kg kola som smakade kanel. Julkola eller något.
Jag tror att jag fyllde varje ledigt utrymme i kroppen med kolan.

Sedan var det dags för en lååång skogspromenad.


Jag hittade vinteräpplen som ger sitt namn rättvisa.


Och en sista blomma som blommar än i den snötäckta skogen.
Den vill inte ge sig och jag beundrar blomman för dess envishet.
Men vintern kommer att knäcka den och det är sorgligt.


Jag tog ett bad när jag kom hem.
Med extra mycket vanilj för jag älskar den doften.
Och kokos, och choklad och till och med kaffe trots att jag inte dricker kaffe.


Och nu tänker jag landa i soffan och klura på vilka andra jobb av samma typ jag kan utföra idag.

Där ser ni, jag har varit väldigt flitig egentligen :)

2 kommentarer:

Pia sa...

Vilken underbar dag med fantastiska aktiviteter =)Kram

Anonym sa...

125 kg kola??????
Ring Guinness rekordbok!!!!!

Hälsningar från Martin